1
1η Ημέρα: Τρίτη 26 Ιουλίου 2022
ΑΘΗΝΑ / ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – (ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ) – ΝΕΑΠΟΛΗ – ΣΙΝΑΣΟΣ – ΠΡΟΚΟΠΙ
Αναχώρηση από Θεσσαλονίκη για Κωνσταντινούπολη Συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης στις 07.00 το πρωί. Αναχώρηση για Κωνσταντινούπολη στις 09.30 με Turkish Airlines (ΤΚ-1882) και άφιξη στις 10.50.
Αναχώρηση από Αθήνα για Κωνσταντινούπολη
Συγκέντρωση στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος της Αθήνας στις 08.00 το πρωί. Αναχώρηση για Κωνσταντινούπολη στις 10.35 με Turkish Airlines (ΤΚ-1846) και άφιξη στις 12.05.
Πτήση για τη Νεάπολη Καππαδοκίας (Νέβσεχιρ)
Συνάντηση των 2 γκρουπ στο αεροδρόμιο της Πόλης και όλοι μαζί αναχωρούμε για τη Νεάπολη Καππαδοκίας στις 15.00 με Turkish Airlines (ΤΚ-2013). Άφιξη στις 16.30 ώρα τοπική.
Από τη Νεάπολη Καππαδοκίας κατάγονται οι πρόσφυγες που ίδρυσαν στην δυτική Θεσσαλονίκη την ομώνυμη γνωστή συνοικία. Πριν την Μικρασιατική Καταστροφή ήταν έντονο το ελληνικό καππαδοκικό στοιχείο και υπήρχαν εκκλησίες, σχολεία, μορφωτικοί σύλλογοι και καλαίσθητες οικίες.
Μετάβαση και επίσκεψη στην Σινασό, ένα από τα λίγα αμιγώς ελληνόφωνα χωριά της Καππαδοκίας. Οι Σινασίτες είχαν έντονο τόσο το χριστιανικό ορθόδοξο συναίσθημα, όσο και το ελληνικό. O μεγάλος Ελβετός ιστορικός Ανρύ Γκρεκουάρ χαρακτήρισε την Σινασό «Εστία ελληνικής Αναγέννησης» και ο Μητροπολίτης Καισαρείας Κλεόβουλος “Όαση μέσα στην έρημο, αστέρι μέσα στο σκοτάδι, Αθήνα μέσα στην Μ. Ασία». Θα δούμε τα παλιά αρχοντικά των Ελλήνων καθώς και τις εκκλησίες των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης και την υπόσκαφη εκκλησία του Αγίου Βασιλείου. Άφιξη στο Προκόπι, το οποίο ήταν μοναστικό κέντρο και έδρα επισκοπής κατά την βυζαντινή περίοδο, ενώ το όνομα του προέρχεται μία πολύ παλιά εκκλησία του Αγίου Προκοπίου. Κατά την οθωμανική περίοδο περιβόητοι ήταν οι «πετράδες» του χωριού. Στις μέρες μας, σώζονται αρκετά από τα ελληνικά αρχοντικά σπίτια και αποτελεί το κατεξοχήν τουριστικό θέρετρο της Καππαδοκίας με πολλά ξενοδοχεία. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. Δείπνο και διανυκτέρευση.
2
2η Hμέρα: Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022
ΠΡΟΚΟΠΙ – ΚΟΡΑΜΑ – ΑΒΑΝΟΣ – ΑΡΑΒΗΣΣΟΣ
Πολύ νωρίς το πρωί, προαιρετική πτήση με αερόστατο για να θαυμάσουμε την ανατολή του ηλίου και το εντυπωσιακό ηφαιστιογενές πεδίο με τους θεαματικούς βραχώδεις σχηματισμούς, το οροπέδιο και τις νεραϊδοκαμινάδες. Επιστροφή στο ξενοδοχείο και πρωινό.
Η μέρα ξεκινά με επίσκεψη στο σπίτι πού έζησε ο Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος, στου οποίου το πρόσωπο έδειχναν μεγάλη ευλάβεια οι ορθόδοξοι κάτοικοι του Προκοπίου και έλαβαν ιδιαίτερη μέριμνα για την μεταφορά του λειψάνου του κατά τις ανταλλαγές των πληθυσμών.
Ακολούθως αρχίζουμε την περιήγηση μας στην ηφαιστειογενή αυτή περιοχή όπου εργάσθηκε η φύση αιώνες για να δημιουργήσει τους κώνους, τα φαράγγια και τις κοιλάδες που
συνθέτουν το καταπληκτικό αυτό τοπίο. Πρώτος σταθμός το χωριό Uchisar, με το λαξευμένο κάστρο το οποίο δεσπόζει στην περιοχή και λειτούργησε ως φρούριο, μοναστήρι αλλά και οικισμός. Δίπλα βρίσκεται και η Κοιλάδα των Περιστεριών, με τους εκατοντάδες λαξευτούς περιστερώνες.
Συνεχίζουμε για το μοναστικό σύμπλεγμα της Κοιλάδας του Κοράματος (Göreme) το οποίο σήμερα λειτουργεί ως υπαίθριο μουσείο και περιλαμβάνεται στα μνημεία της UNESCO. Στην ηφαιστιογενή κοιλάδα, αρχικά οι Ρωμαίοι είχαν νεκροταφείο, ενώ αργότερα κατά τον 4ο π.Χ. αιώνα εμφανίστηκαν οι πρώτες κοινότητες αναχωρητών υπό την διδασκαλία του Μ. Βασιλείου. Αναπτύχθηκε μεγάλη μοναστική κοινότητα, αλλά και πολλοί απλοί άνθρωποι βρήκαν καταφύγιο, ιδιαίτερα κατά τις αραβικές επιδρομές. Η ασύγκριτη ομορφιά των τοιχογραφιών στα ιερά το αναδεικνύουν σε ένα από τα κύρια και καλύτερα δείγματα βυζαντινής αγιογραφίας κατά την περίοδο μετά την Εικονομαχία.
Η πυκνότητα των υπόσκαφων δωματίων, εκκλησιών, τρωγλοδυτικών οικισμών το καθιστούν ένα από τα πιο εκπληκτικά και μεγαλύτερα υπόσκαφα οικιστικά συμπλέγματα του κόσμου. Ξεχωρίζουν η Σκοτεινή Εκκλησία και η Εκκλησία των Κρίνων με εκπληκτικές αγιογραφίες, η Εκκλησία του Μήλου, το παρεκκλήσι της Αγίας Βαρβάρας, η Εκκλησία του Φιδιού, η εκκλησία των Σανδάλων και άλλες.
Συνεχίζουμε, περνώντας μέσα από προς την περιοχή του Ζέλβε, η οποία ήταν μοναστικό αναχωρητικό κέντρο μεταξύ 9ου και 13ου αιώνα, αλλά και καταφύγιο των χριστιανών κατά τις περσικές, αραβικές και τουρκικές εισβολές. Μετά την απομάκρυνση τον τελευταίων κατοίκων (1952) αποτελεί επίσης ανοικτό μουσείο, όπου θα θαυμάσουμε τους εκπληκτικούς σχηματισμούς, οι οποίοι είναι πιο έντονοι και ιδιαίτεροι.
Στάση στο «Pasabag” όπου θα θαυμάσουμε κάποιες από τις πιο ιδιαίτερες και όμορφες νεραϊδοκαμινάδες της Καππαδοκίας, σε μορφή μανιταριού.
Συνεχίζουμε προς την Άβανο, χτισμένη στις όχθες του ποταμού Άλυ (ο μεγαλύτερος της Μικράς Ασίας), η οποία από την αρχαιότητα ως σήμερα φημίζεται για την αγγειοπλαστική. Φτάνουμε στην Αραβησσό, αλλοτινή ακμάζουσα κωμόπολη του Ελληνισμού της Καππαδοκίας. Επίσκεψη στον Ναό του Αγίου Δημητρίου του 1844 και τον λαξευμένο, στον βράχο, Ναό του Αγίου Ιωάννη.
Πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο, προαιρετικά μπορούμε να παρακολουθήσουμε μια παράσταση περιδινούμενων δερβίσηδων (15€). Ο σουφισμός αποτελεί την μυστικιστική ερμηνεία του Ισλάμ, η οποία κατά πολλούς μελετητές επηρεάστηκε από τον νεοπλατωνισμό. Δείπνο και διανυκτέρευση.
3
3η Hμέρα: Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΦΑΡΑΣΩΝ (ΒΑΡΑΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟΙΚΙΕΣ)
Πρωινό στο ξενοδοχείο. Αναχώρηση για την περιφέρεια των Φαράσων, το νοτιοανατολικό και πιο τραχύ κομμάτι της Καππαδοκίας, στις απότομες πλαγιές της οροσειράς του Ταύρου. Η Βαρασός ή Φάρασα ήταν το κεφαλοχώρι και γύρω του εκτεινόταν πολλά χωριά αποικίες τα οποία χαρακτηρίζονται ως «Αποικίες Φαράσων».
Τα Φάρασα ήταν ελληνόφωνα και μιλούσαν το τυπικό καππαδοκικό ιδίωμα, ο ιστορικός του 19ου αιώνα Π. Καρολίδης αναφέρει: «Ο γνησιότερος τύπος της Καππαδοκικής γλώσσης», ενώ άλλα χωριά γύρω ήταν δίγλωσσα ή τουρκόφωνα. Το θρησκευτικό αίσθημα ήταν ιδιαίτερα έντονο σε όλη την περιοχή και Οι κάτοικοι των «αποικιών» πήγαιναν στο Βαρασό στις μεγάλες γιορτές και στα πανηγύρια. Πατρίδα δύο σύγχρονων Αγίων, του Αγίου Αρσενίου του Καππαδόκη και του Αγίου Παϊσίου.
Στην πορεία θα κάνουμε τρεις σύντομες στάσεις σε κάποιες από τις «αποικίες των Φαράσων», όπως στον Άγιο Κωνσταντίνο/Έβερεκ (Develi), στη Ζίλα (Zile) με τον Ναό του Άγιου Βασιλείου και το Αγίασμα του Αγίου Γεωργίου και στο το Καρατζάορεν (Karacaviran) με το Ναό των Αγίων Κοσμά & Δαμιανού.
Η επιλογή του χώρου που χτίστηκαν τα Φάρασα, έγινε λόγω του δυσπρόσιτου και φυσικού οχυρού του τόπου με τις ελάχιστες ελεγχόμενες διαβάσεις προς αυτόν. Έτσι φτάνωντας στην κωμόπολη Γιαχίαλη (Yahyali) θα συνεχίζουμε με minibus. Κινούμαστε στο στενό φαράγγι του ποταμού Ζάμαντι, διάσημου για τις διαδρομές rafting. Σε υψόμετρο 900 μέτρων φτάνουμε στα Φάρασα (Camlica). Η μικρή εκκλησία του χωριού σήμερα λειτουργεί ως τζαμί. Χρόνος ελεύθερος στο μικρό αυτό χωριό και επιστροφή στο Προκόπι. Δείπνο και διανυκτέρευση.
4
4η Hμέρα: Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022
ΠΕΡΙΣΤΡΕΜΑ – ΚΑΡΒΑΛΗ – ΜΑΛΑΚΟΠΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχωρούμε για την κοιλάδα του Περιστρέματος (Belisarma) το οποίο διαπερνά ο Μελέντης ποταμός. Το όνομα το οφείλει διότι το φαράγγι στην αρχή του κάνει μια μεγάλη στροφή και φαίνεται σαν να περιστρέφεται. Άφιξη στο χωριό Χλωρού (Ihlara) και κατάβαση για περιήγηση στην πανέμορφη κοιλάδα. Η μοναστική παρουσία ξεκινάει από τον 7ο αιώνα και οι μοναχοί λάξευσαν την ηφαιστειακή τύρφη. Θα δούμε εκκλησίες με τοιχογραφίες της περιόδου πριν την Εικονομαχία σε τοπικό καππαδοκικό ύφος, με επιρροές από την Περσία και την Συρία, αλλά και με μεταγενέστερο ύφος από την μακεδονική αναγεννησιακή τέχνη.
Συνεχίζουμε για την Καρβάλη, η οποία αποτελεί νεότερο ελληνικό οικισμό που κτίστηκε δίπλα στην βυζαντινή πόλη Αριανζός, όπου γεννήθηκε ο Αγ. Γρηγόριος ο Θεολόγος, κοντά στην μεγαλύτερη πόλη της Ναζιανζού, μετά την παρακμή των δύο αυτών πόλεων. Εδώ θα επισκεφθούμε το Ναό του Αγίου Γρηγορίου του Ναζιανζηνού που σήμερα λειτουργεί ως τζαμί. Το καμπαναριό της Εκκλησίας το δώρισαν κάτοικοι της Οδησσού, και το ξυλόγλυπτο Τέμπλο το έκανε δώρο ο Τσάρος Νικόλαος Α΄. Θα θαυμάσουμε επίσης τα ελληνικά γραφικά πέτρινα και λαξευτά σπίτια τα οποία έχουν διατηρηθεί από την εποχή της ανταλλαγής των πληθυσμών.
Συνεχίζουμε για το ελληνικό χωριό της Μαλακοπής. Θα επισκεφτούμε τον επιβλητικό Ναό των Αγίων Θεοδώρων και μία από τις πιο γνωστές και μεγάλες υπόγειες πολιτείες της Καππαδοκίας, τις οποίες χρησιμοποιούσαν οι Καππαδόκες για να προστατευτούν από τις επιδρομές. Η ύπαρξή τους ήταν γνωστή από την κλασσική αρχαιότητα (Κύρου Ανάβασις Ξενοφώντα) και χρησιμοποιήθηκαν την βυζαντινή περίοδο κατά τις επιδρομές των Περσών, Αράβων και αργότερα των Τούρκων και εγκαταλείφθηκαν μετά τις ανταλλαγές των πληθυσμών. Η υπόγεια πόλη της Μαλακοπής έχει βάθος 80 μέτρα και μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι 20.000 κατοίκους, και έχει πιεστήριο σταφυλιών, ελαιοτριβείο, κελάρια, τραπεζαρίες και παρεκκλήσια.
Θα ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα με επίσκεψη στο Ναό των Εισοδίων της Θεοτόκου, στον διπλανό χωριό της Ενεγόπης, γνωστό και ως Ανακού ή Καϊμακλί. Επιστροφή στο ξενοδοχείο και δείπνο. Για το βράδυ προτείνουμε ένα πρόγραμμα με παραδοσιακής μουσικής, χορούς και φαγητό, σε υπόσκαφο κέντρο βραδινής διασκέδασης (30€). Διανυκτέρευση.
5
5η Hμέρα: Σάββατο 30 Ιουλίου 2022
ΚΑΙΣΑΡΕΙΑ – ΠΤΗΣΗ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ – ΑΘΗΝΑ/ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Πρωινό στο ξενοδοχείο και νωρίς το πρωί αναχωρούμε για την Καισάρεια, χτισμένη στους πρόποδες του ηφαιστείου και ψηλότερου βουνού της Καππαδοκίας, Αργαίου, όπου σύμφωνα με τον εκκλησιαστικό μύθο ο Άγιος Γεώργιος σκότωσε τον δράκο.
Πριν την επίσκεψη στην πόλη της Καισάρειας, θα επισκεφτούμε το χωριό Μουταλάσκη (Talas), το οποίο ήταν και πατρίδα του Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου. Υπήρξε θέρετρο των πλουσίων Ελλήνων κατοίκων της περιοχής και διατήρησε τον ελληνικό χαρακτήρα μέχρι το 1924. Εδώ σώζεται και ο Ναός της Παναγίας, που μετετράπη σε τζαμί.
Συνεχίζουμε για την πόλη της Καισάρειας, η οποία αποτέλεσε θρησκευτικό κέντρο και ήταν η έδρα του «πρώτου τη τάξει μητροπολίτη» του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Πατρίδα του Μεγάλου Βασιλείου, ο οποίος πέρα από το θεολογικό έργο, είχε ιδρύσει στην περιοχή την «Βασιλειάδα», ένα πρότυπο κέντρο περίθαλψης και φροντίδας των ασθενέστερων κοινωνικά ανθρώπων. Ο Ιουστινιανός αντιλαμβανόμενος τη στρατηγική θέση της Καισάρειας έχτισε ισχυρά τείχη τα οποία σώζονται ως σήμερα και θα τα δούμε. Σώζονται επίσης υπολείμματα μνημείων από την βυζαντινή περίοδο αλλά και την οθωμανική, κάποια μάλιστα είναι του μεγάλου αρχιτέκτονα Μεϊμάρ Σινάν, ο οποίος κατάγεται από εδώ. Πριν την ανταλλαγή των πληθυσμών του 1922, υπήρχαν πολλά ελληνικά σχολεία με πιο γνωστά την Κατά Καισάρειαν Ιερατικήν σχολή και το ελληνόφωνο Αμερικάνικο Κολλέγιο, αλλά και σύλλογοι με ονόματα «Ελλάς» και «Αθηνά».
Ξενάγηση και χρόνος στην πλούσια και παραδοσιακή αγορά της Καισάρειας, όπου μπορείτε να βρείτε, το φημισμένο παραδοσιακό παστουρμά και το καραμανλίδικο σουτζούκι. Μεταφορά στο αεροδρόμιο για την επιστροφή στην Ελλάδα.
Πτήση επιστροφής προς Κωνσταντινούπολη
Συγκέντρωση του γκρουπ στο αεροδρόμιο της Καισάρειας στις 13.00 το μεσημέρι και αναχώρηση για την Πόλη στις 15.00 με Turkish Airlines (ΤΚ-2013). Άφιξη στις 16.30.
Πτήση επιστροφής από Κωνσταντινούπολη προς Θεσσαλονίκη
Πτήση προς Θεσσαλονίκη με Turkish Airlines (ΤΚ-1893) στις 19.05 με άφιξη στις 20.30.
Πτήση επιστροφής από Κωνσταντινούπολη προς Αθήνα
Πτήση προς Αθήνα με Turkish Airlines (ΤΚ-1843) στις 19.05 με άφιξη στις 20.35.
Περιλαμβάνονται
Αεροπορικά εισιτήρια με την Turkish Airlines με επιστροφή.
Αποσκευή 20 kgr και χειραποσκευή 8 kgr ανά άτομο.
Τέσσερις (4) διανυκτερεύσεις σε επιλεγμένα ξενοδοχεία 4 Aστέρων Plus
Ημιδιατροφή καθημερινά στα ξενοδοχεία.
Μεταφορές με σύγχρονο κλιματιζόμενο πούλμαν.
Έμπειρος Αρχηγός-Συνοδός και Επίσημοι Τοπικοί ξεναγοί όπου χρειάζεται.
Ασφάλεια Αστικής ευθύνης, Ατυχημάτων, Νοσηλείας, Οξέων περιστατικών & ΦΠΑ.
Ειδική Ασφάλεια Covid-19 με την εγγύηση της Interamerican.
Δεν Περιλαμβάνονται
Είσοδοι μουσείων & μνημείων (περίπου €40),Επιπλέον γεύματα/ποτά εντός και εκτός ξενοδοχείου, Φιλοδωρήματα και αχθοφορικά (€20),• Προαιρετική πτήση με αερόστατο (περίπου €200 βάση διαθεσιμότητας), • Παράσταση περιδινούμενων δερβίσηδων (€15),Πρόγραμμα παραδοσιακής μουσικής με χορούς και φαγητό, σε υπόσκαφο κέντρο βραδινής διασκέδασης (€30),Οτιδήποτε αναφέρεται σαν προαιρετικό.
Σημειώσεις
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
• H ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ COVID-19 ΘΑ ΕΞΑΡΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΠΕΡΙΟΔΟ / ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΓΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ.
• Το διαβατήριο πρέπει να λήγει 6 μήνες μετά από την ημερομηνία εισόδου στο Ισραήλ, διαφορετικά πρέπει να εκδοθεί καινούργιο.
• Φωτοτυπία διαβατηρίου πρέπει να κατατεθεί στο γραφείο μας.
• Μία εβδομάδα πριν την αναχώρηση θα δοθούν οι τελικές αναλυτικές οδηγίες.
• Η σειρά του προγράμματος ενδέχεται να αλλάξει, χωρίς να παραληφθεί κάτι.
• Σε περίπτωση ακύρωσης 30-15 ημέρες πρό της αναχώρησης, 25% ακυρωτικά.
• Σε περίπτωση ακύρωσης 14-0 ημέρες πρό της αναχώρησης, 90% ακυρωτικά.
• Μία εβδομάδα πριν την αναχώρηση θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες για το ταξίδι.
• • ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ ΑΝΑΧΩΡΗΣΕΙΣ: 9 – 13 Ιουνίου / 26 – 30 Ιουλίου / 27 Σεπτ – 1 Οκτωβρίου.